Продавець Germany Group розвиває свій бізнес на Prom.ua 8 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
175 відгуків
promo_banner
+380 (67) 165-68-16
+380 (50) 163-56-16

Автопілот

Прогрес, як відомо, не зупинити. І боротися з ним так само безглуздо, як і не звертати на нього увагу. Складно було не помітити, що сучасний автопром в рамках цього прогресу робить все, щоб водії як можна менше займалися власне водінням. І якщо ви прихильник механічної коробки передач, скрипучий зубами всякий раз, коли автомобіль самостійно перемикає передачі, поспішаємо вас засмутити: у майбутньому нам довірять ще менше функціоналу.

Принаймні, саме така стратегія розвитку завоювала серця і бізнес-плани автовиробників: до 2021 року вони планують пересадити як можна більше людей в автономні — тобто, самоврядні, автопилотируемые машини. Мабуть, кожен автолюбитель натикався на новини, релізи або рекламні брошури, в яких компанії гордовито розповідали про свої новинки, оснащених системами автономного водіння.

В даний час визначено 5 типів машин-безпілотників. Вся автотехніка розсортована на групи у відповідності з міжнародним стандартом, який був оновлений в 2015 році — саме тоді автовиробники почали активну діяльність по створенню самоврядних машин.

Втім, існує і «нульовий пацієнт». Його ми вирішили не виводити в окремий пункт, але по градації Спільноти автомобільних інженерів (SAE) він має місце бути. До нульових автопилотам, як не складно здогадатися, відносяться старі добрі автомобілі, всіма функціями яких повністю керує водій. Що у вас тут, бортова система стабілізації? Ні-ні, піднімайтеся вище: вам на перший рівень...

1 рівень "Водій управляє"

Перший рівень куди цікавіше, а його представників на дорогах вже чимало. В цю класифікацію вписуються сучасні авто, у яких на борту присутні системи допомоги водієві. По суті, управління повністю залишається у людини, проте він може передати комп'ютеру деякі повсякденні дії, наприклад, їхати по трасі, змінюючи швидкість, зберігати дистанцію, вимірювати безпечні зазори при парковці...

Зазвичай у безпілотників першого рівня є адаптивний круїз-контроль, автоматична паркувальна система і система попередження про схід зі смуги 2-го типу. Тобто, якщо ви заїхали за межі передбаченого розміткою ділянки дороги, система не просто почне подавати звукові сигнали або ж вібрацію по рульовому колесу, але і стане підрулювати, намагаючись самостійно повернути машину геть. Подібні системи допомоги присутні на багатьох моделях преміум-класу і їх, відповідно до градації Спільноти автомобільних інженерів, можна вважати найпростішими безпілотниками.

2 рівень "допомагають Водієві"

У машинах з другим рівнем автономності електроніка повинна відповідати як за «поздовжні» процеси (розгін, гальмування), так і за «бічні» (повороти і маневрування). Як правило, такі авто укомплектовані додаткової спеціалізованої електронікою. Тут є стереокамери, сенсори, радари з невеликою зоною покриття.

Електроніка може частково взяти керування на себе, проте без людського фактора повноцінно контролювати процес пересування вона не здатна. Крім того, у випадку з автопілотом 2 рівня, виробники завжди вимагають, щоб водій не забирав руки з керма. Прийти до такого знаменника довелося через гіркий досвід: наприклад, після фатального ДТП, в якому рульової безпілотника другого рівня Tesla Model S в автономному режимі дивився фільм, повністю ігноруючи дорожню ситуацію. Пересуваючись по одній з американських трас, автопілот автомобіля не розпізнав вантажівка і машина врізалася в нього. Водій внаслідок ДТП помер.

3 рівень "Водій контролює"

Програмне забезпечення таких машин можна прописувати три закони робототехніки Азімова, так як вони отримали значно більшу свободу, розпоряджатися якою починає просунутий штучний інтелект. Ключовою відмінністю даної фази дійсно є якась подоба ШІ, яке, на відміну від усіх попередніх автопілотів, самостійно моніторить навколишню обстановку, аналізує всі видимі дорожні обставини, приймає рішення і навчається.

Крім центрального «мозку» в таких машинах з'являється куди більш просунуті системи спостереження: радари, лазерні сканери ультразвукові сенсори. Все це створює модель навколишнього світу з оглядом 360 градусів. Так, машина може більш безпечно здійснювати широкий спектр маневрів, а всі рішення щодо пересування приймає сама. У той же час водій може істотно відволіктися від дорожньої ситуації, але повинен бути готовий прийняти управління в екстреному випадку. І саме цей момент є каменем спотикання.

Багато творці машин-безпілотників намагаються перескочити третій етап і займаються розробкою авто з четвертим рівнем самоврядування або ж продають модифікації з другим «левелом». Справа в тому, що вгадати і запрограмувати той самий момент, коли знадобиться участь водія, практично неможливо. І все ж комплекс послуг мотивує людину мінімально звертати увагу на дорожню ситуацію.

Втім, деякі сміливці все-таки бавляться розробкою і навіть продажем автономних машин 3-го рівня. Так, Audi A8 став першим серійним безпілотником цій щаблі. Знаменитий актор Даніель Брюль навіть приїхав на Берлінський кінофестиваль на борту цього авто. Притому, він не побоявся зайняти місце пасажира переднього ряду, у той час як крісло водія зовсім пустувало.

4 рівень "Водій відпочиває"

Наявність усього перерахованого вище функціоналу, але з поправкою на більш точні дані, одержувані з далеких відстаней і широкого радіусу покриття, підносить самоврядну машину на четвертий рівень автономності. У таких безпілотників є можливість обміну інформацією з іншими системами. Наприклад, такі машини можуть відправляти інформацію про ситуації на дорозі, а також отримувати її зі спеціальних додатків, карт, сторонніх GPS-навігаторів. По суті, такі безпілотники бачать ширше, чіткіше сприймають навколишній світ і, як результат, можуть більш точно виконувати складні маневри і передбачати трафік.

Ще далі в таких авто крокує функція самонавчання. Комп'ютер запам'ятовує особливості трафіку, поведінка сусідів по потоку в певних ситуаціях, звички водія, а всю зібрану інформацію застосовує у майбутніх діях. Також такі авто самостійно визначають швидкість руху і можуть взяти на себе будь-які завдання, навіть коли водій не реагує на вимоги прийняти управління. Важливо, що саме комплекс перерахованих вище послуг, а не просто наявність деяких з них, дають право машин називатися безпілотниками 4 рівня.

На дорогах загального користування представники цього класу вже курсують, але тільки в тестовому режимі. Наприклад, компанія Über тестувала саме четвертий рівень автономності на кросовер Volvo XC90. На жаль, дані випробування стали причиною ДТП, в якому вперше в історії пішохід загинув під колесами автономної машини.

5 рівень "Водій — не водій"

Чтобы легко и быстро определить к какому уровню отнести то или иное транспортное средство с автономным управлением, запомните шпаргалку: ноги, руки, глаза, мозг — именно эти части тела в соответствующем порядке с 2-го по 5-й уровень становятся не нужны в процессе вождения. Так, опознать машину пятого, финального уровня становится очень просто: у него вовсе нет рулевого колеса и педалей, а от водителя не требуется ровным счетом ничего — лишь умоститься в удобном кресле. Встретить такие авто в дикой природе невозможно: их обычно привозят на международные автосалоны и IT выставки.

Наприклад, на минулому Женевському автосалоні компанія Volkswagen представила безпілотний седан I. D. Vizzion. Як по книжці, у нього не було ні педалей, ні керма. При цьому від власника такого авто не потрібно зовсім нічого: навіть налаштування клімат-контролю машина встановлює самостійно, скануючи стан людей, а також запам'ятовуючи їх звички.

Інформаційно-розважальна система машини є віртуальним помічником, який здатний навчатися і «реагувати емпатичних». Всі взаємодії з машиною відбуваються за допомогою голосу, жестів, а також окулярів доповненої реальності Microsoft HoloLens.

Так, принято считать, что на пятом, пока еще концептуальном уровне, абсолютно весь процесс вождения переходит к роботу. По вселенской задумке, владельцам таких машин даже не нужно иметь водительское удостоверение. Все, что от них требуется, это указать адрес, куда машина должна приехать. Пока что пятый уровень автономности — это идея и высшая точка эволюции всех предыдущих наработок, однако самые отчаянные умельцы планируют вывести подобные машины на дороги уже в следующем десятилетии. Главным образом, наработки 5-го lvl'а хотят внедрить в общественный транспорт. Втім, поки що в жодній країні не існує законодавчої бази для того, щоб «водіння» таким авто було легальним.

Джерело: © AUTO.RIA.com™

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner