Продавець Germany Group розвиває свій бізнес на Prom.ua 8 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
175 відгуків
promo_banner
+380 (67) 165-68-16
+380 (50) 163-56-16

Безпека Українських доріг

Зробить чи скасування жовтого сигналу світлофора українські дороги безпечнішими?

20 квітня 2018

Сталася рано вранці 17 квітня 2018 року в Кривому Розі аварія, в результаті якої 8 осіб загинуло на місці, 2-е померли в лікарні, а десятки поранені, підняла безліч питань, як соціального, так і законодавчого характеру. Зокрема, це ДТП сколихнуло обговорення принципів застосування в нашій країні жовтого миготливого сигналу світлофора. Адже в тому числі саме з проїзду винуватцем аварії нерегульованого перехрестя на жовтий миготливий, ця страшна аварія сталася.

Принаймні так зараз вважають у Кабміні, в «стінах» якого стали активно вивчати питання повної відміни жовтого сигналу світлофора на території України. А в українських соцмережах почали масово обговорювати цю тему, сперечаючись, для яких цілей служить даний сигнал, і до чого може призвести його ліквідація.

Так давайте розберемося, що такий жовтий сигнал світлофора, і зокрема жовтий миготливий. Звідки це з'явилося поняття, що означає і наказує.

Взагалі-то, спочатку винайдений ще в кінці 19 століття світлофор мав лише два кольори – червоний і зелений. Жовтий (а в деяких країнах оранжевий) у нього почали додавати набагато пізніше – з 1920 року. І якщо у червоного і зеленого сигналу світлофора у всіх країнах світу однакова трактування, то цей самий жовтий (і/або помаранчевий) має безліч різночитань.

Спочатку, щоб брати участь у будь-яких суперечках, слід згадати, як роботу світлофорів регламентує головний звід законів дорожньої безпеки – діючі зараз Правила дорожнього руху України.

згідно § 8 п. 8.7.3 ПДР сигнали світлофора описуються так:
а) зелений дозволяє рух;

в) зелений миготливий дозволяє рух, але інформує про те, що незабаром буде ввімкнено сигнал, який забороняє рух.

ґ) жовтий забороняє рух і попереджає про наступну зміну сигналів;

д) жовтий миготливий сигнал дозволяє рух і інформують про наявність небезпечного нерегульованого перехрестя або пішохідного переходу;

е) червоний сигнал, у тому числі миготливий, забороняє рух.

Отже, як бачите, згідно ПДР, в Україні жовте світло світлофора – заборонний сигнал, а жовтий миготливий – дозволяє.

Але, тоді чому більшість українських водіїв десятками років перебуваючи за кермом, сприймають жовтий сигнал світлофора дозволяючим сигналом? Спробуйте поспостерігати, що відбувається на наших дорогах – левова частка водіїв з повною упевненістю проїде на жовте світло (тим більше миготливий), не вважаючи це порушенням. Більш того, на жовтий багато хто навіть спеціально прискорюються, щоб встигнути проскочити до червоного сигналу.

Цілком ймовірно, причина такої поведінки українських драйверів «родом з дитинства». Згадайте, як нас вчили в садах і школах:

червоне світло – Стій! Зупинись!

жовтий світло – Увага! Приготуйся!

Зелене світло – Шлях вільний! Можна рухатися!

Цими правилами нам з дитинства вбивають у голову постулати про заборонному червоному, дозволяючому зеленому і жовтому...яке? Що це за приготуйся? До чого і як? Що означає цей сигнал – заборона або дозвіл? Не отримавши ще в дитинстві заборону на проїзд/прохід на жовтий, і керуючись принципом «все, що не заборонено, дозволено», ми на все життя вирішуємо, що жовтий сигнал створений для активного руху.

Так може і справді жовтий сигнал світлофора нашого менталітету не підходить?

З жовтим миготливим і зовсім дивна ситуація. Традицію його повсюдного нічного включення в населених пунктах, до речі, ніде не прописану в ПДР України, ми перейняли у Європи і Заходу. Переклад на всю ніч світлофорів у стан жовтого миготливого, пояснюють, по-перше, економією електроенергії, а, по-друге, можливістю не стояти водіям на червоний в умовах нічного трафіку.

Однак, якщо друга причина звучить логічно, то розмова про економію таким чином електроенергії бентежить. Світлофор – до болю простий пристрій, яке витрачає на харчування підсвічування будь-якого кольору однакову кількість енергії. Йому не важливо – це жовтий або зелений. Тому, дуже сумнівно, що переклад в нічний час світлофорів на жовтий миготливий дає значну економію електроенергії.

А ось те, що параметри і принципи його включення ніде чітко не прописані в наших законах, що дає можливість дорожнім службам в кожному населеному пункті використовувати жовтий миготливий вночі як їм захочеться. Ви знаєте точно, в який проміжок часу в Україні включають спільний жовтий миготливий? І чи змінюється цей час в залежності від пори року, а значить і від довжини світлового дня? На жаль, цю інформацію звичайні громадяни не знають, бо загальних правил на цей рахунок у нас в державі немає.

Так що в світлі резонансних дорожніх аварій, в яких жовтий сигнал світлофора стає однією з причин їх виникнення, Україні і справді варто було б серйозно вивчити практику його застосування. Бути може, варто взяти за основу якийсь вже готовий закордонний досвід. А може статися, що принципи інших країн нам не підуть в силу особливостей українського менталітету.

Але, в будь-якому випадку, просто усуненням одного колірного сигналу світлофора вирішити проблему аварійності на наших дорогах неможливо. Це має бути комплексний підхід, у який увійдуть обов'язкова невідворотність покарання, «незважаючи на особи», фото і відеофіксація, побудова якісних доріг, налагодження дорожньої інфраструктури і обов'язково виховання водіїв, починаючи з дитинства. А від окремо взятих, «вирваних з контексту», рішень, толку, на жаль, буде мало.

Джерело: Автоцентр

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner